“Bu Kaç Para?”


gerizekalilar
Ben kendi halinde bir esnafım, mağazacılık yapan bir çok kişinin “tipitip” diye tabir ettiği şu cins müşteri modellerine resmen uyuz olduğumu itiraf etmek istiyorum.
Mağazanın kapısından girerler, siz hemen “inşallah birşeyler alır” ümidiyle yerinizden fırlayarak olabilecek en kibar halinizi takınır yüzünüzde tebessümle kendilerine doğru ilerlerken tüm ümidinizi kıran o meşhur soruyu yöneltirler: “Bu kaç para?” hem de bu soruyu mağazada bulunan en pahalı ürün için sorarlar. O ürünün kendileri için gerçekten gerekli olup olmadığının hiç bir önemi yoktur, doğru seçim midir, alternatifleri var mıdır… Bu soruların hepsi anlamsızdır “bu kaç para?
Bankada sıra beklerken tamamen iş olsun diye, vakit geçirmek için “dışarı çıkayım da biraz esnaf taciz edeyim” düşüncesiyle hareket eden tiplerdir bunlar, siz tabi potansiyel müşteriyi kaçırmamak adına hemen “efendim filanca ürünlerimiz 200 TL ile 3.000 TL arasında, fiyatlar ürün özelliklerine göre farklılık göstermektedir” gibi triplere girer ve müşteriyi tahmin ettiğiniz bütçesine en uygun olan ürüne yönlendirmeye çalışırsınız ki bu eylemin sonuç verdiği henüz görülmemiştir “ben bunu sordum kardeşim, bu kaç para” şeklinde ısrarcı bir ifadeyle karşılaşırsınız.
Ya anlam veremiyorum neden insanlar boş yere mağzalara gidip akşama kadar aynı şeyleri onlarca, yüzlerce kez tekrarlamak zorunda kalan satış temsilcilerine bu eziyeti çektirirler? Bu tipler mağazaya girip tüm ürünlerin, hatta en alakasız ürünlerin bile tek tek fiyatını sorup arkalarını döner çekip giderler, hatta çıkarken “şu en son sorduğunuz ürünün fiyatı ne kadardı” diye sorsanız emin olun hatırlamazlar.
Lütfen siz siz olun neye ihtiyacınız varsa onunla ilgilenin, eğer neye ihtiyacınız olduğunu bilmiyorsanız satış temsilcisine danışın, o sizi en doğru ürüne yönlendirecektir (tabi ki bahsettiğim şey hazır ürünlerden ziyade daha çok kişiye özel hizmet veren yerler için geçerli).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder