Windows 7 Home & Professional Türkçe Entegrasyonu


windows7-turkcelestirme
Windows 7 Home Premium ve Professional İngilizce sürümleri nasıl Türkçeleştirilir?
Aslında doğru soru “Bu sürümleri Türkçeleştirmek için neden kasmak zorundayız?” olmalı, cevap basit: küstah Microsoft “Professional” adıyla yayınladığı ve aslında bir demodan ibaret olan işletim sisteminde bizler gidip daha fazla para ödeyerek bir üst sürümü satın alalım diye “display language” (arayüz dili) seçme/güncelleme özelliğini kısıtlamış ve bunda herhangi bir sakınca görmemiş. Aslına bakacak olursanız Microsoft’un Windows 7 için bazı sürümlerinde dil değiştirme seçeneğini kasten kısıtlamış olmasına rağmen dil dosyalarını harici olarak indirtiyor olmasını da anlayabilmiş değilim, zira Ultimate gibi sürümlerde herhangi bir ekstra çaba sarfetmeden tamamen legal yöntemlerle istediğiniz dili yükleyebiliyorsunuz.
Gelelim elinizdeki sürümü Türkçeleştirmeye; size ilk gereken şey Vistalizator isimli şirin mi şirin, ufacık içi dolu faydacık program. Programı indirip Türkçe dil dosyasını da (32bit /64bit) hazır ettikten sonra kısa ve acısız Türkçeleştirme işlemine geçebilirsiniz.
İşe ilk olarak indirdiğiniz .exe uzantılı dil dosyasının içerisinden lp.cab kütüphanesini ayıklamakla başlayabilirsiniz (ayıklama işlemi için Winrar tarzı bir sıkıştırma programı işinizi görebilir), lp.cab dosyasını export ettikten sonra kendilerini Vistalizator’e “Add Languages” butonu aracılığıyla tanıtın ve sol tarafta beliren “Turkish” seçeneğini işaretledikten sonra “Change Language” butonuna tıklayın, program sizden bilgisayarı yeniden başlatmanızı isteyecek ve bilgisayarınız yeniden başladığında sizi Türkçe selamlayacak, hepsi bu kadar.
windows7-dil-degistirme-vistalizator
Ekran görüntülerini kendi uygulamam esnasında aldım haliyle programın gayet sağlıklı çalıştığını söyleyebilirim. Ben sadece Türkçe dil dosyasını yukarıda sözü geçen adres yerine Msdna’dan indirdim fakat bunun bir sorun olacağını düşünmüyorum, yine de “kardeşim ben öyle onu burdan şunu ordan indirmekle uğraşamam, yok mu hepsinin bir arada olduğu bi’şey?” şeklinde ukalalık yapabilirsiniz diye programı ve lp.cab dosyasını derleyip şuracığayükledim, indirin kullanın, uğraşmayın (32bit).
Son olarak bu uygulamanın tam anlamıyla “legal” sayılabileceğinden pek emin değilim, eğer yarı orijinal bir işletim sistemi kullanmakla ilgili kaygılarınız varsa veya sistem güncellemelerinde sorun yaşama riskini göze alamayacağınızı düşünüyorsanız bu olaya hiç girişmeyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder